Campus-MAX Maatschappij en Welzijn

Campus MAX geeft er een lap(top) op

Iedere leerling krijgt de mogelijkheid om in te stappen in het laptopproject. Je  huurt of koopt de laptop zelf bij onze leverancier of een leverancier naar keuze.  Wanneer je  de laptop bij onze leverancier huurt of koopt, kan je gebruik maken van de hersteldienst , het recht op een reservelaptop, maximale herstelkost van € 39 voor schadegevallen buiten garantie, verzekering en ondersteuning bij installatie en laptopproblemen.  Je kan je bestelling indien je wenst plaatsen bij de inschrijving op 26 mei!

In de tweede en derde graad zetten we ons huidig laptopproject verder.  In de webshop van Signpost kan je een laptop bestellen. De link vind je hieronder terug in de laptopbrochure en bij veel gestelde vragen.

Waarom een laptopproject?

Leerlingen voorbereiden 

Digitale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. ICT heeft de laatste decennia een razendsnelle ontwikkeling gekend. Wij willen onze leerlingen  nieuwe en andere vaardigheden aanleren zodat ze een sterke troef hebben in het snel veranderende dagelijkse leven en later op de arbeidsmarkt.

Gelijke onderwijskansen

De school kiest bewust voor eenzelfde toestel voor alle leerlingen van dezelfde afdeling. Daarom raden we aan om te kiezen voor een laptop via de school. Diegenen die zelf over een laptop beschikken mogen die meebrengen, maar we vragen wel om de voor- en nadelen van een eigen toestel grondig tegen elkaar af te wegen.

Enkele belangrijke voordelen om in te stappen in dit laptopproject: 

  • Bij defecten krijgt u een gelijkwaardig reservetoestel ter beschikking zodat uw zoon/dochter vlot de lessen kan blijven volgen. 
  • Er is geen afgunst tussen de leerlingen.
  • Garantie op een vlot lesverloop met zo min mogelijk problemen. 
  • Gelijke onderwijskansen voor alle leerlingen
  • Uniform toestel zodat leerlingen en leerkrachten gemakkelijker elkaar kunnen helpen.
  • Uitleg bij de werkwijze van het toestel, …
Campus-MAX-MM
Campus-MAX-GM

Het toestel bewaren?

De laptop is voorzien van een stevige beschermhoes om de dagelijkse reis veilig te kunnen maken. Op school krijgt iedere leerling gratis een locker ter beschikking waar de laptop tijdens de schooluren kan bewaard worden.

Krijgen de leerlingen begeleiding? 

In september zullen alle leerlingen begeleiding krijgen bij het aanmelden op het toestel, het activeren van hun account en het installeren van extra software. Ook tijdens de lessen zal er voldoende aandacht besteed worden aan het begeleiden van leerlingen in dit laptopproject.

Laptopbrochure 2024 – 2025

Laptopbrochure 2024 - 2025

Veelgestelde vragen
  • Welke laptops biedt de leverancier waarmee de school samenwerkt aan?

    De leverancier waarmee de school samenwerkt biedt 2 laptops aan: een standaard laptop en een meer geavanceerde laptop. Wij adviseren voor alle technische en grafische richtingen de geavanceerde laptop. De technische en grafische richtingen kunnen alleen gevolgd worden in Campus MAX STEM (Tessenderlo).

    SPECIFICATIES

    Standaard laptop Geavanceerde laptop
     Type HP Probook 445 G10 Lenovo Thinkbook 16 G6
    Schermgrootte 14” FHD 16” FHD
    Processor Ryzen 5 7530U Ryzen 7 7730U
    Harde schijf 256 GB 512 GB SSD
    Geheugen 16 GB 32 GB
    Grafische kaart AMD Radeon Graphics Geïntegreerde grafische kaart
    Camera  720p HD-camera 1080 FHD
    Gewicht 1,4 kg 1,7 kg
    Besturingssysteem Microsoft Windows 11 Edu Microsoft Windows 11 Edu
    Garantie 3 of 4 jaar BYOD 3 of 4 jaar BYOD
    Laptophoes Hard shell sleeve 13/14 inch Hard shell sleeve 15/16 inch
    Lader AC Adapter 45 W Power adapter 65 W USB-C
       
  • Moet ik zelf de software installeren?
    • De software wordt automatisch geïnstalleerd tijdens het eerste gebruik. Bovendien kan je bepaalde software ook installeren op meerdere laptops of pc’s.
    • Leerlingen die een eigen laptop meebrengen kunnen ook gebruik maken van de software. Zij staan wel zelf in voor de installatie. Alle software vind je op www.academicsoftware.eu waar je kan aanmelden op volgende manier:

      • voornaam.achternaam.student@campusmax.be en je zelfgekozen wachtwoord.

    • Voor het gebruik van de software wordt een jaarlijkse bijdrage van € 25,00 gevraagd. Deze bijdrage geldt voor alle leerlingen, dus ook als je je eigen toestel gebruikt.
     
  • Wat is het kostenplaatje?

    • Je hebt een laptop in bruikleen van de school (Digisprong)
    Je betaalt een jaarlijkse servicevergoeding van € 75 (niet grafische richtingen) of € 125 (voor de grafische richtingen) voor het gebruik van de laptop voor de gebruikersperiode van 01-07-24 t.e.m. 30-06-25 ongeacht het tijdstip van intreden of uittreden.

    Je huurt of koopt een laptop bij Signpost
    De betaling van de huurgelden en eventuele herstellingen buiten garantie moeten verplicht via domiciliëring verlopen. Een voorbeeld van een huurcontract van Signpost kan je hier raadplegen.

    HP Probook 445 G10

    Je koopt het toestel bij voorgestelde leverancier:
    Directe aankoop: € 778 met 3 jaar garantie
    Directe aankoop: € 829 met 4 jaar garantie

    Je huurt het toestel via leermiddel bij voorgestelde leverancier
    Huur: € 39,00 gedurende 22 maanden met 3 jaar garantie, huurwaarborg 4 maanden
    Huur: € 23,50/maand gedurende 34 maanden met 3 jaar garantie, huurwaarborg 4 maanden
    Huur: € 18,75/maand gedurende 46 maanden met 4 jaar garantie, huurwaarborg 4 maanden

    Indien u dit wenst, schenkt de school het toestel aan u nadat u de volledige huurperiode achter de rug heeft. Op die manier wordt het toestel dan toch uw eigendom.

    Lenovo Thinkbook 16 G6

    Je koopt het toestel bij voorgestelde leverancier:
    Directe aankoop: € 1 013,00 met 3 jaar garantie
    Directe aankoop: € 1 064,00 met 4 jaar garantie

    Je huurt het toestel via leermiddel bij voorgestelde leverancier
    Huur: € 50,65/maand gedurende 22 maanden met 3 jaar garantie, huurwaarborg 4 maanden
    Huur: € 30,55/maand gedurende 34 maanden met 3 jaar garantie, huurwaarborg 4 maanden
    Huur: € 24,05/maand gedurende 46 maanden met 4 jaar garantie, huurwaarborg 4 maanden

    Indien u dit wenst, schenkt de school het toestel aan u nadat u de volledige huurperiode achter de rug heeft. Op die manier wordt het toestel dan toch uw eigendom.

    • Software Voor het gebruik van de software wordt een jaarlijkse bijdrage van € 25,00 gevraagd. Deze bijdrage geldt voor alle leerlingen, dus ook als je je eigen toestel gebruikt.  
  • Waar kan ik de laptop bestellen?

    De leerlingen van Campus MAX STEM en Campus MAX College kunnen een laptop kopen/huren via volgende link: Webshop Campus MAX

    Gelieve de laptop tijdig te bestellen (voor 01-08-2024) zodat je zoon/dochter zijn/haar toestel heeft aan het begin van het nieuwe schooljaar.

     
  • Mag ik mijn eigen laptop meebrengen?

    De school verplicht niemand om in te stappen in het laptopproject van de school. We willen je er wel even op wijzen wat de gevolgen hiervan zijn.

    • Chromebooks of tablets zijn niet toegelaten. Zij voldoen niet aan de minimale vereisten die nodig zijn om de lessen behoorlijk te kunnen volgen.
    • Je staat zelf in voor de installatie van de programma’s en je kan niet rekenen op de hulp van de ICT-medewerkers.
    • Bij eventuele problemen zal je zelf actief op zoek moeten gaan naar oplossingen.
    • Je betaalt sowieso € 25 voor de software ongeacht of je de software daadwerkelijk gebruikt. Zie punt 2.b
    • Bij herstellingen zal je zelf op zoek moeten gaan naar een reservetoestel. Uitzonderlijk biedt de school de mogelijkheid aan om een laptop te huren op voorwaarde dat er genoeg reservetoestellen voorradig zijn zodat de werking van het uitleensysteem voor leerlingen die een laptop huren via de school niet in het gedrang komt.
      • Huur: € 25/schooldag. De laptop moet op het einde van de schooldag terug worden ingeleverd.
      • Huur: € 100/maand. De huurovereenkomst dient op voorhand te worden ondertekend en de waarborg van € 100 dient eerst vereffend te worden vooraleer men gebruik kan maken van een laptop van de school.
    • Opmerking: indien men de laptop huurt voor een dag en de laptop wordt op het einde van de schooldag niet ingeleverd, wordt dit automatisch een huurcontract voor 1 maand.
     
  • Ik verlaat de school of ik verander van studierichting. Welke stappen moet ik ondernemen?

    • Als je de laptop hebt gekocht, is er geen probleem. Je neemt de laptop mee.
    • Als je de laptop huurt, zijn er verschillende mogelijkheden:

    • Je betaalt het resterende bedrag in één keer af. Indien u dit wenst, schenkt de school het toestel. Op die manier wordt het toestel dan toch uw eigendom.
    • Je huurt het toestel verder van de leverancier, ook al heb je onze school verlaten. De herstellingen en communicatie verlopen dan wel niet meer via de school, maar rechtstreeks met de leverancier (per mail: info@signpost.eu of telefonisch: 03 475 19 75).
    • Je levert het toestel terug in en de huur wordt stopgezet. Houd er wel rekening mee dat er een verbrekingsvergoeding wordt aangerekend (meer info vind je terug in jouw huurcontract met Signpost).

     
  • Wat te doen als je paswoord niet meer werkt?

    Je kan je wachtwoord steeds zelf resetten. Je vindt de link op de startpagina van Smartschool en op het bureaublad van je laptop of via volgende link: https://pwdreset.leotes.be

  • Ik heb een laptopprobleem, wie contacteer ik?

    Dit geldt enkel voor de leerlingen die in het laptopproject ingestapt zijn. Breng je je laptop binnen voor herstelling, zorg er dan voor dat al je bestanden zijn opgeslagen in OneDrive. Bij het herstellen kan het zijn dat al je gegevens van de laptop gewist worden. De ICT-medewerkers zijn niet verantwoordelijk voor het verlies van gegevens.

    Tijdens schooluren

    • Vul online een ICT-ticket in met omschrijving van het probleem.
    • Ga langs bij de permanentie (kijk de permanentie-agenda na)

    Tijdens de vakantie

    • Contacteer een medewerker van Signpost
      • via mail: info@signpost.eu
      • of telefoon: 03 475 19 75